PERSBERICHT 21 mei 2016
Banketbakkerij Smeets winnaar van een ster tijdens de 7e editie van Bakker met Ster!
Banketbakkerij Smeets uit Spijkenisse is zaterdagavond 21 mei tijdens de feestelijke prijsuitreiking van Bakker met Ster in Hart van Holland in Nijkerk beloond met een ster uit handen van Bas Nijhuis. De ster is uitgereikt omdat Banketbakkerij Smeets zich onderscheidt door uitzonderlijke prestaties op het gebied van kwaliteit, service, organisatie en klantgerichtheid.
Na ruim tien maanden van jurybezoeken, weging van cijfers en resultaten, productkeuringen, mysteryshoppers, hygiënecontroles en heel veel puntjes op de i, kwam op 21 mei in Nijkerk eindelijk het verlossende woord. Banketbakkerij Smeets mag een ster op hun gevel zetten.
De sterren die jaarlijks door de bakkerijsector worden uitgereikt zijn slechts voor weinige weggelegd. Dit jaar hebben 40 bakkerijen uit heel Nederland één of meerdere sterren behaald. Bakker met Ster is de enige verkiezing die door de ambachtelijke bakkerijsector zelf is opgezet, heeft geen commerciële belangen en meet bijna alle facetten van het vakmanschap én ondernemerschap. En niet onbelangrijk, ook de eigen klanten van de deelnemer hebben hierin een stem.
Een (banket)bakker of patissier met ster heeft daarom niet alleen uitstekende producten en een voortreffelijke service, maar onderscheidt zich ook op alle andere aspecten van het beroep.
“Natuurlijk gaan we het behalen van onze ster vieren. Met ons personeel maar ook met onze klanten. Zij hebben meegestemd om deze ster te bemachtigen en daar zijn wij ze zeer erkentelijk voor. Het is een hele eer om de enigste Banketbakkerij met een Ster te zijn op Voorne-Putten en in Rotterdam en omstreken.”, aldus een trotse Roel en Stefani Smeets van Banketbakkerij Smeets. “We doen iedere dag weer onze uiterste best om onze klanten te bedienen met verse heerlijkheden van topkwaliteit. Ons team weet als geen ander dat dit topsport is en het is zeker ook voor hun een mooie erkenning dat we met z’n allen goed bezig zijn. Het is echt fantastisch om mee te maken. Wat me vooral heeft verbaasd, is de trotsheid van de klanten waarmee ze ons feliciteerden. Iemand zei bijvoorbeeld: “Ik kom hier al jaren, dus ik wist het al veel langer dat je de beste bent.” Het is toch mooi om te zien dat de klanten je het gunnen en ook zo waarderen. De vele reacties en aansporingen van klanten zijn hartverwarmend. Na het behalen van deze status is iedereen nog meer gemotiveerd om zijn of haar beste beentje voor te zetten. Want niet te vergeten; adel verplicht! We gaan onze klanten bedanken met een spetterende aanbieding van onze specialiteit de Hazelinotaart.”
Geef een reactie